16 Mac 2012

Tiada lagi cinta...♥

 
Bila kita baru2 masuk alam percintaan..tempoh sebual dua tuh memang kita rasa hangatnya percintaan..bila da masuk setahun..dua tahun..3 4 5 tahun..kita jadi konfius..
Dah hidup bersama 3 4 5 tahun..buat semua benda bersama..kita bergantung pada dia..dia pon bergantung pada kita..bila dia tak ada kita rasa susahnya hidup..nak buat tuh susah..nak buat nie pon susah..

 

Sampai satu ketika..bila tiba masa untuk kita terpaksa berjauhan..bila kita belajar untuk hanya bergantung kepada diri sendiri..kita tak boleh lagi mengharapkan dia sentiasa ada untuk tolong kita..tak ada pun rasa nak mati kalau dia tak ada..kita rasa tak ada apa yang kurang..rasa macam boleh je hidup kalau dia tak ada..

Apakah tanda di sebalik semua ini?..adakah perasaan yang disangka cinta selama ini rupanya bukan?..atau mungkinkah rasa yang selama ini dirasakan tak lebih dari memerlukan?..contohnya, orang yang dah berumah tangga 7-8 tahun..anak pula ramai..suami tuh memerlukan isteri dia untuk menjaga anak yang ramai..

Tapi, in the same time..suami falling in love dekat orang lain..dah mula kurang pedulikan isteri sendiri..tapi tak bercerai..sebabnya fikirkan keperluan anak2..sebabnya perlukan isteri untuk jaga anak2..

So, di sini yang wujud hanyalah memerlukan..bukan lagi cinta..faham tak?..

 

p/s:
macam mana nak tau hati kita tuh masih lagi cinta..atau kita just stay together sebab kita perlukan dia..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila la komen..