20 February 2013

batak giler ko peah!!


"Pagi yg gelap kini sudah terang..
aku adik mu..dan engkau abang..
ku amat merindui kan mu"

"amboi..gembiranya kau peah!!"

mana tak gembira mak jemah weh..pagi tadi aku bangun la tido kan terus la tengok henset(eleh..macam kau xbuat je)..terbeliak mata aku tiba-tiba aku dapat sms ada orang bank in duit kat aku..banyak plak tuh..wahh..kaya aku..siapa la yang bermurah hati sangat bagi aku duit banyak tuh..tidak lama selepas itu, aku dapat lagi 1sms mengatakan "weh..PTPTN da masuk..ko da check ke?"..laa..baru aku ingat aku nie kan peminjam PTPTN yang tegar (diploma ngan ijazah)..boleh plak pergi melalut ada orang bagi duit ko peah..berangan jela..hahaha

"batak giler ko peah sampai nak buat entry pasal nie?"

eh..sukati aku la jemah..saje je nak bagi tahu keterujaan aku dapat duit di pagi hari..tapi xbermakna aku nak belanja kau jemah (aku nie kedekut)..hahaha

p/s to anissakinah..
bile kau nak belanja aku mee udang nie?..
(walaupon aku nie arlegic seafood..nak jugak..)



ingat!!!!!
 hutang jangan lupa bayar taw peah, mak jemah dan kawan2 yang lain,,
 

18 February 2013

cuba hargai dan hayati apa yg tlh pom kita miliki


Kalau sayang, kita sanggup menerima kekurangan dia.... 
Kalau sayang, kita sanggup korbankan apa sahaja... 

Tapi kalau benci 
kita patut t̶u̶m̶b̶o̶k̶2̶ ̶m̶u̶k̶e̶ ̶d̶i̶a̶ ̶s̶m̶p̶a̶i̶ ̶l̶e̶b̶a̶m̶ ̶b̶i̶j̶i̶k̶ ̶m̶a̶t̶e̶ ̶s̶b̶b̶ ̶g̶e̶r̶a̶m̶ ̶s̶a̶n̶g̶a̶t!̶ maafkan dia!! kan kan?

 take note!!!

cuba hargai dan hayati apa yg tlh pom kita miliki..

16 February 2013

Ada 3 sebab kenapa kita menangis

Ada 3 sebab kenapa kita menangis.
 Pertama, sebab kita sedih yang sangat-sangat. 

 
 Kedua, sebab kita gembira yang sangat-sangat.
 
 
Ketiga, bawang. ^_^

 
#madah hari ini

6 February 2013

zikrullah ♥ ♥ ♥


zikrullah ♥ ♥ ♥ 

Dengar, Hayati, Memahami makna nya..

Masya'ALLAH, 
sejuk hati tika membacanya..
Masalah yang berat, semakin pudar walaupun hanya mendengar..
 
Subhana'ALLAH, 
sama-sama mengamalkan nya ya.

In Shaa ALLAH, 
kita sentiasa ingat kepada ALLAH. Amin !! ♥

:: Cinta ALLAH Cinta SEMPURNA ::