6 November 2013

Girl's Day Out (2NOV)

Assalamualaikum..

Tasik Darul Aman, Jitra..siapa pernah pergi?.kalo sape pernah pergi tahu la macamana seronoknya bila ada kat sana kan..tenang je fikiran..oke..ceritanya bermula begini..pada malam 1hb November aritu, kawan saya Biah tepon tengah malam.."pkah..nak pergi Jitra x esok?..jom la.."aku dengan exitednya terus setuju..hehehe..memang kaki jalan la aku nie..sapa nk kawen ngan aku mesti dia suka berjalan ye..hehehe
keesokan paginya, memang terlebih double exited, aku bangun awal..selepas subuh tak tidur seperti kebiasaannya..dok pikiaq nak pakai baju pa..itu pon pakai baju pinjam kot..thanks Shuha.. :)..kalau la aku tahu nak pergi berjalan..aku bawak da baju blouse aku..hehe

kami pergi 2 buah kereta seramai 10 orang..gambar nie kami dalam sebuah kereta..memang kecoh la dalam kereta nie..mizah, shuha, farah, bie & fqa..

kami sampai tengah hari..memang lapaq la masing2..terus pergi kat Tasik darul Aman walaupon tengah panas terik kat sana..banyak pokok kot..kami berkelah bawah pokok jela..dok bersantai2..poyo giler kan..haha..nasib baik tak ada gambar, kalo ada, makin terserlah la kepoyoaan kami..hahaha..lepas2 makan terus pergi masjid solat zuhur dan berehat kejap..eleh padahal bukan penat sangat pon..baru lepas makan kot..da siap solat memula perjalanan ke Jitra Mall..dorang nak cari hadiah kelas..tukar-tukar hadiah katanya...aku ikut je..harga barang plak standard la..tapi baju-baju murah la..nak beli tapi bila tengok dompet takda duit pon..NO MONEY, NO TALK maa..

bila da lepas carik barang dorang, time nie la ada perbalahan sikit..ada yang kata nak p perlis..pastu nak g tasik Darul Aman tu je..sebab masa kami pergi makan tengahari tu tak buka la..so setelah menimbangkan kalo pergi perlis tu susah nk kona2 balik..tak tahu jalan bagai..kami pon bersepakat la mai tasik tu kembali..i'm back..yeah!! awai kot kami mai..pukul 3.30 petang..panas lagi time tu..tapi ramai orang da..kami naik keta golf nie untuk pusing satu tasik..best!!..hehe..harganya RM17 tapi boleh naik 5 orang..so tak terasa la mahal sangat..silap kami pergi masa hujung minggu.. :(




6.30 kami keluar dari tasik..tapi macam awal sangat..so kami pakat nak pergi Sungai Petani pula..adeh...memang berjalan la kami satu hari..hehe..
kebetulan pula masa tu ada siaran langsung Gempak apa ntah..program joget2 tu..aku tak taw la nak cakap camna..buat2 paham jela ek..boleh pula jumpa artis..hee..aku tengok sorang2 je..yang lain pergi shopping baju..boleh pulak dok ralik tengok dorang dance, member ajak balik..huwaa..nak tengok sampai habis...

nie je yang sempat aku beli..mask muka..hoho..RM5x3..biasa kalo aku beli rm3x1..mahal la rasanya..aku kan kedekut..sampai kat asrama terus tidoq sambil pakai mask perisa chocolate..nyaman je muka..


4 comments:

  1. bestnya day out :D dah lama xlepak dgn member anis .. waaa rindunnyaaa .

    ReplyDelete
    Replies
    1. da ada orang ajak kan..kita pe lagi..hahaha..(gelak jaat)

      Delete
  2. seronokya... dekat tasek tu ade ape ek? mcm seronok je lepak kat situ

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang seronok pon..hehe..boleh bagi ikan makan, jogging, naik padle boat, ngan buggy ride..rugi x pergi...

      Delete

sila la komen..