11 February 2012

Mana lebih baik: dicintai atau mencintai

Assalamualaikum..

macammana nak serahkan jiwa dan raga pada orang yang mencintai kita..tapi kita tak cinta dia??lebih macam kesian...dan desperado..

tapi tak salah kalau kita cuba untuk cinta pada dia jugakkan??selalu orang macam nie adalah jenis yang mengalah pada cinta..akhirnya dia akan pilih orang yang mencintai dirinya..dan cuba untuk cintakan orang mencintai dirinya..

macammana setelah sekian lama bersama dengan orang yang mencintai kita..kita bertemu pula dengan orang yang kita cintai dan juga mencintai kita??tapi orang yang mencintai kita tapi tak kita cintai itu masih mencintai kita??

itulah masalahnya..tapi adalah orang yang mencintai kita tuh betul2 ikhlas mencintai kita..seperti mana si dia mencintai kita..bagaimana kalau mempunyai sejarah silam yang teruk??si dia menerima kita seadanya..tapi orang yang kita cintai tuh tak tahu..adakah dia akan menerima kita seadanya juga seperti mana si dia menerima kita??

keadaan dan risiko dia tetap samakan??orang yang mencintai kita berpotensi untuk mempermainkan kita..begitu juga dengan orang yang kita cintai..

so, kenapa tak gamble pada benda yang boleh buat kita happy??
kalau semasa kita belum ada apa2 ikatan..kalau mungkin kita beralih arah..tapi kalau da kawen, macammana pulak??hanya hati yang boleh tahu siapa yang mempermainkan hati kita??semuanya terpulang pada hati masing2..siapa yang layak untuk bertakhta dalam hati kita sebenarnya...

No comments:

Post a Comment

sila la komen..